WHBC-GR: Mιχάλης Διαλυνάς | Ο 'Ελληνας illustrator από την Κρήτη που σχεδιάζει κόμικς για την Marvel

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Mιχάλης Διαλυνάς | Ο 'Ελληνας illustrator από την Κρήτη που σχεδιάζει κόμικς για την Marvel

Είναι Ελληνας από την Κρήτη και έχει καταφέρει να «τρυπώσει» σε έναν κολοσσό κόμικ. Ο Μιχάλης Διαλυνάς είναι ο illustrator, ο οποίος ανέλαβε την dark εικονογράφηση του super cool Spiderman Team Up για λογαριασμό τη Marvel Comics...

Τα κόμικς του άρεσαν από μικρό παιδί. «Ο πατέρας μου είχε συλλογή από comics, ενώ αγοράζαμε και μαζί τεύχη Spiderman και X-Men. Τότε ονειρευόμουν να μπορώ να φτιάχνω τα εξώφυλλά τους. Να σου πω την αλήθεια δεν με ενδιέφεραν τόσο πολύ οι μέσα σελίδες -μου φάνταζε ως μία πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Σε αντίθεση με το εξώφυλλο που μέσα σε μία μέρα το έχεις ετοιμάσει».

Όταν ο Μιχάλης πάτησε τα 16 του χρόνια, ξεκίνησε στην Ελευθεροτυπία η έκδοση του περιοδικού 9 το οποίο διεξήγαγε τότε ένα διαγωνισμό σκίτσου. Το δώρο ήταν μία υποτροφία σε σχολή σχεδίασης comics. Κάθε χρονιά μέχρι να τελειώσει το λύκειο ο Μιχάλης προσπαθούσε να την κερδίσει. Δεν τα κατάφερε ποτέ. Μου λέει: 

«Ήμουν μέσα στις διακρίσεις κάθε χρονιά αλλά μέχρι εκεί. Βασικά δεν με ενδιέφερε να δώσω πανελλήνιες εξετάσεις και να βρεθώ σε μία οποιαδήποτε σχολή. Ήθελα ή πάω σε σχολή για comics ή να φοιτήσω στα ΤΕΙ γραφιστικής που ήταν κάτι παρεμφερές. Oύτε κι εκεί πέρασα διότι δεν πήρα καλό βαθμό στο σχέδιο. Είχα γράψει νομίζω 9, οπότε γράφτηκα σε μία σχολή για σκίτσο, comics και cartoon».

Στη σχολή μαζί με φίλους θα βγάλει το 2004 το Free Your Line ένα περιοδικό με μικρές ιστορίες. Αυτό αποτέλεσε το μέσο με το οποίο συμμετείχαν για πρώτη φορά στο ελληνικό Comicdom

Περίπου το 2008 και ύστερα από δύο ακόμη τεύχη του Free Your Line αποφασίζει να κάνει το δικό του ανεξάρτητο βήμα δημιουργώντας το «Sneaky Stories of Snitch and Snatch». Αρχικά αυτό το πρότζεκτ το πήγε στην Ελευθεροτυπία για να τους ρωτήσει εάν τους ενδιέφερε να το εκδώσουν, αλλά τον απέρριψαν. Έτσι το έβγαλε μόνος του. Το τεύχος πήγε πάρα πολύ καλά στις πωλήσεις και μάλιστα πήρε και το βραβείο καλύτερου Fanzine.

Ο Μιχάλης Διαλυνάς μιλώντας στο vice.com υποστήριξε ότι πίσω από ένα κόμικς κρύβονται πολλές ώρες δουλειάς. «Δουλεύω από το σπίτι μου 10 με 12 ώρες την ημέρα.» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις εμπειρίες που αποκόμισε από το τελευταίο Comic-Con που διεξήχθη τον περασμένο Οκτώβριο στη Νέα Υόρκη είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν η πρώτη φορά που πήγαινα για να παρουσιάσω τη δουλειά μου. Έχω πάει κι άλλες φορές ως επισκέπτης, αλλά αυτή τη φορά θεώρησα ότι ήταν η στιγμή που έπρεπε να συμμετάσχω ως comic artist. Επίσης, ήμουν καλεσμένος και λόγω του τεύχους του Superior Spiderman που σχεδίασα για τη Marvel. Ήμουν παρέα και με έναν ακόμη έλληνα comic artist, τον Ηλία Κυριαζή. Είδαμε πολύ κόσμο, έκανα επί τόπου σχέδια, το χαρήκαμε».

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου πώς προέκυψε ο Spiderman ανέφερε: «Νομίζω ότι το όνειρο του κάθε comic artist είναι να δουλέψει με τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου που είναι η Marvel και η DC. 

Με τη Marvel. είχα προσπαθήσει πριν από τρία χρόνια, πριν καν ξεκινήσω το Amala's Blade. Είχα βρει την ηλεκτρονική διεύθυνση του talents scout της εταιρείας και του είχα στείλει ένα email που έλεγε ποιος είμαι και πως θα ήθελε να δουλέψω γι' αυτούς. Μου έστειλε μερικά δοκιμαστικά σενάρια και μου λέει: «Διάλεξε ένα και φτιάξε μας μερικές σελίδες για να δούμε τι μπορείς να κάνεις». Διάλεξα ένα σενάριο από τους X-Men. 

Το έστειλα και μου απάντησαν μεταξύ άλλων ότι έχω ακόμη δρόμο να βρω το στιλ μου, αλλά να μείνουμε σε επαφή και όταν θελήσω στο μέλλον να τους στείλω σελίδες από κάποιο άλλο σενάριο». «Λόγω του Spiderman βρέθηκα καλεσμένος σε συνέδρια στη Νέα Υόρκη, στη Μάλτα και τώρα στο Λονδίνο», υποστήριξε, μεταξύ άλλων.




  

Δεν υπάρχουν σχόλια: