WHBC-GR: Τα μυστικά του σινεμά 1.0

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Τα μυστικά του σινεμά 1.0

Το να πηγαίνεις σινεμά αποτελεί, παγκοσμίως, «τη Νο 1 ψυχαγωγική δραστηριότητα, προσελκύοντας εκατομμύρια θεατές σε ένα μοναδικό, χωρίς περισπασμούς περιβάλλον»...

Αυτό ήταν το συμπέρασμα μιας έρευνας που διεξήγαγε πριν από λίγα χρόνια η Nielsen, σε ένα ευρύ δείγμα κοινού ηλικίας 12-74 ετών. Στα ευρήματα της έρευνας συμπεριλαμβάνονταν οι πηγές πληροφόρησης -και προτροπής- για να πάει να δει κάποιος μια ταινία.

Την πρώτη θέση κατέλαβαν τα διαφημιστικά τρέιλερ που προβάλλονται στην τηλεόραση. Η διάδοση από στόμα σε στόμα, μεταξύ φίλων, συναδέλφων, ή μελών της οικογένειας, καθώς και οι διαφημιστικές αφίσες στους εσωτερικούς χώρους των κινηματογραφικών αιθουσών, αποτελούν την αμέσως επόμενη πηγή πληροφόρησης. Οι ηλικίες κάτω των 35 ετών, πάντως, συνέκλιναν στο ότι ενημερώνονται κυρίως από τις online αναρτήσεις.

Σε δυο ακόμα έρευνες που διεξήγαγε η Nielsen, προέκυψαν τα εξής: Ενώ η τηλεόραση σαρώνει στις μετρήσεις που αφορούν τις επιλογές του κοινού, το τετραήμερο Δευτέρα-Πέμπτη, οι τρεις τελευταίες μέρες της εβδομάδας προσελκύουν στις κινηματογραφικές αίθουσες το 68% των «οικιακών» θεατών. Οσο για την πιο δημοφιλή περίοδο του χρόνου, που το κοινό επιλέγει να πάει σινεμά, εντοπίζεται στη διάρκεια Μαΐου-Σεπτεμβρίου.

Το προφίλ του καλύτερου θεατή, πάντως, έδωσε κάποιος που ουδεμία σχέση είχε με εταιρείες μετρήσεων και στατιστικά δεδομένα. Ο Αλμπεν Μπάρκλεϊ, 35ος Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ (από το 1949 μέχρι το 1953), περιέγραψε με αυτά τα λόγια τον ιδανικό θεατή: «Είναι έξυπνος, μορφωμένος και ελαφρά μεθυσμένος».

*** Photo: Johan Vigeveno, "Sad movie" (1982)


Δεν υπάρχουν σχόλια: