WHBC-GR: Από τα παλιά | Η Βιβλιοθήκη του ROL | "Ήμουν και εγώ εκεί".

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Από τα παλιά | Η Βιβλιοθήκη του ROL | "Ήμουν και εγώ εκεί".

Οι προσφορές με την αγορά διαφόρων προϊόντων είναι μια πρακτική που είχε ξεκινήσει δειλά-δειλά εδώ και δεκαετίες. Το "Κλυν" μοίραζε παιχνιδάκια, πλαστικά στρατιωτάκια κ.λ.π. και η φράση: "Στο Κλυν σε βρήκαμε!!", είχε μείνει παροιμιώδης...

Έτσι για λόγους ανταγωνισμού το "ROL", ένα άλλο γνωστό απορρυπαντικό της εποχής της εταιρείας ΒΙΑΝΙΛ Α.Ε., είπε να το γυρίσει πιο πολύ στην κουλτούρα και να μοιράζει βιβλία, δημιουργώντας τη σειρά "Η Βιβλιοθήκη του ROL".

Έτσι ξεκίνησε η σειρά: "Ήμουν και εγώ εκεί". 
Ήταν μια ιστορική σειρά, αν μπορούσε να την ονομάσει κανείς έτσι, που ήταν πολύ προσεγμένη και στο κείμενο και στην εικονογράφηση. Ήταν χαρτόδετα μεγάλου σχήματος, 27,0Χ20,05 cm, 40-45 σελίδων με υπέροχη και πλούσια εικονογράφηση και με κείμενα που έγραφε η γνωστή λογοτέχνης Γεωργία Ταρσούλη.


Ήταν μια πραγματικά επιμορφωτική ιστορική σειρά εκλαϊκευμένης επιστήμης σε 8 τομίδια, που πρόσφερε γνώσεις, αλλά και περιπέτεια, αγωνία, πλούσια εικονογράφηση! Η διανομή ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 1964, και τα βιβλία κυκλοφορούσαν στο νεανικό κοινό και την δεκαετία του '70. 

Βασικός ήρωας ήταν ο δεκαπεντάχρονος Άλκης, ένας πανέξυπνος έφηβος, που του άρεσε η Ιστορία και που σύχναζε στο εργαστήριο του ερευνητή αρχαιολόγου θείου του, ειδικού στη ραδιοχρονολόγηση.

Ο Άλκης ανακαλύπτει τελείως τυχαία, ότι με τη στάχτη του C14, που μεταχειρίζονται οι επιστήμονες για την χρονολόγηση των ευρημάτων, μπορεί να μεταφερθεί στην εποχή του αντικειμένου, απ' όπου προέρχεται η στάχτη! Έτσι χωρίς να το φανερώσει σε κανέναν κάνει ταξίδια στο Χρόνο!! 

Τα ταξίδια, λοιπόν, ξεκινούσαν από την επαφή του Άλκη, γλύψιμο παρακαλώ, με “σκόνη” που είχε χρησιμοποιηθεί για την χρονολόγηση αρχαιολογικών ευρημάτων με την μέθοδο, όπως είπαμε, του άνθρακα 14 ή ραδιενεργού άνθρακα. Πρόσβαση στη σκόνη είχε μέσω του θείου του Πέτρου ο οποίος, σαν χημικός αμερικανο-σπουδαγμένος, είχε επαγγελματική εμπλοκή με την όλη διαδικασία χρονολόγησης.

Αν εξαιρέσει κανείς αυτή την επιστημονικής φαντασίας εξήγηση, που ήταν απαραίτητη για την εξέλιξη της σειράς, κατά τ' άλλα, τα βιβλία ήταν πολύ αληθοφανή, με πληθώρα ιστορικών στοιχείων, πληροφορίες και γνώσεις για την ιστορική περίοδο που εξέταζε. 

Τα βιβλία, όμως είχαν και περιπέτεια και ανατροπές και συνήθως το βιβλίο τελείωνε σε κάποια πολύ κρίσιμη στιγμή όπου ευτυχώς ο Άλκης ξαναγύριζε στο παρόν γιατί τελείωνε η επίδραση του C14. Μ' αυτόν τον τρόπο ο Άλκης ταξίδεψε σε 7 διαφορετικές ιστορικές περιόδους. Η τελευταία περίοδος ήταν σε δύο βιβλία.

Ταξίδεψε λοιπόν σαν χρονοταξιδιώτης ο Άλκης και "ήταν και αυτός εκεί": Στην αρχαία Αίγυπτο, στη Μινωική Κρήτη, στην εποχή των Αζτέκων, ήταν με τους Ούννους του Αττίλα, περιπλανήθηκε στην αρχαία Βαβυλώνα, με τις στρατιές του Αννίβα και βέβαια ήταν στο Βυζάντιο στην αυτοκρατορία του Ηρακλείου!

Αυτά τα βιβλία, μπορεί να τα έδινε ένα απορρυπαντικό, αλλά είχαν κατορθώσει να αιχμαλωτίσουν τη φαντασία κυρίως των μικρών αναγνωστών, που έκαναν μαθήματα ιστορίας χωρίς να το καταλαβαίνουν!

Η σειρά γνώρισε μεγάλη επιτυχία για τα δεδομένα της εποχής και η φράση "Ήμουν και εγώ εκεί" μπήκε στη φρασεολογία των νεαρών της εποχής.

Η δεύτερη σειρά ονομαζόταν “ΧΘΕΣ, ΣΗΜΕΡΑ, ΑΥΡΙΟ”.
---------------------------------------------

"Η Βιβλιοθήκη του ROL", συνεχίστηκε και με άλλες σειρές και βιβλία, αλλά καμιά δεν είχε την επιτυχία του "Ήμουν και εγώ εκεί".
 Τα συγκεκριμένα βιβλία είναι πια αρκετά σπάνια και τα ψάχνουν μόνο κάποιοι συλλέκτες... Πάντως εγώ έχω να περηφανευτώ ότι "Ήμουν και εγώ εκεί... την εποχή που το ROL μοίραζε βιβλία"!!






ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ "ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ" ΣΕ PDF:
1. Αίγυπτος, η χώρα των Φαραώ, Βιανίλ, Αθήνα 1964, 40 σσ. pdf, 30.3 Mb).
2. Κρήτη. Στα χρόνια του Μίνωος, εκδόσεις ROL, χ.χ., 40 σσ. ((pdf, 28 Mb)
3. Στη χώρα των Αζτέκων, εκδόσεις ROL, χ.χ., 40 σσ. (pdf, 21 Mb)
4. Με τους Ούννους του Αττίλα, χ.χ., 40 σσ. (pdf 24 Mb)
5. Στην Αρχαία Βαβυλώνα, χ.χ., 38 σσ. (pdf, 22.7 Mb)
6. Στο Βυζάντιο στα χρόνια του Ηράκλειου [Μέρος Α'], εικονογράφηση Λευτέρη Λιοκουκουδάκη (pdf, 27.9 Mb).
7. Στο Βυζάντιο στα χρόνια του Ηράκλειου, Μέρος Β΄, χ.χ., 40 σσ. (pdf 26.9 Mb)
8. Με τις στρατιές του Αννίβα, χ.χ., 40 σσ. (pdf, 26.4 Mb)

Πρόλογος της Γεωργίας Ταρσούλη - περιλαμβάνεται στο πρώτο τεύχος της σειράς (Α1. Αίγυπτος)





info: 
olanaenaallo.blogspot.gr
pmquotes.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: